O zi la creșă

Faza de orientare

 

Copiii pot sosi la creșă începând cu ora 7:45, unde sunt primiți de către educatoare. Până la ora 9:30 au timp să se orienteze:

Cine e azi aici? Cu ce mă ocup azi? Cum mă simt? Ce am chef să fac?

În această fază, copiii se despart de părinți sau de aparținătorii care i-au adus. Părinții au ocazia de a mai sta ceva vreme cu copilul, de a afla ce mai e nou, pot discuta cu educatoarea aspecte importante privind copilul. Până în jurul orei  9:30, în perioada în care copiii își găsesc singuri câte ceva de făcut, educatoarea observă starea fiecărui copil. Ea încearcă să recunoască nevoile, dispoziția, sentimentele și interesele fiecărui copil, pentru a le putea trata individual. Timpul de joc liber se încheie cu un cântec special pentru strânsul jucăriilor, iar apoi copiii sunt însoțiți cu un nou cântecel să se spele pe mâini pentru a lua micul dejun.

 

Micul dejun

Între orele 9:30 și 10:00 servim micul dejun. După urarea de poftă bună, oferim copiilor fructe, covrigi, pâine sau iaurt cu cereale. Cel mai important lucru la micul dejun este ca toți copiii să fie împreună și să se bucure de masă. Copiii învață să stea la masă, rămân așezați până când toți copiii au terminat de mâncat, punându-se un accent deosebit pe manierele civilizate. Micul dejun este însoțit de joculețe sau glume, în special pentru copiii care mănâncă mai repede sau mai puțin sau pentru cei care termină mai repede masa.

Cercul de dimineață

 

La ora 10:00, copiii sunt chemați la cercul de dimineață și se așază pe perne, pentru a se saluta cu un cântec. Fiecare copil este salutat individual. Apoi se numără câți copii sunt prezenți, cine lipsește, se discută despre vreme și despre noutățile din ziua respectivă. Apoi, în funcție de tematică, copiii joacă diverse jocuri, cântă sau dansează.

 

 

 

Program educativ

Fiecare zi este dedicată unui anumit punct de interes. Copiilor li se oferă programe educative în domeniul lingvistic, al muzicii, activității fizice, percepției sau creativității.

 

Punctul de interes – mișcarea

Mergem la sala de sport, unde există spațiu suficient si diferite materiale sportive pentru perceperea propriul corp și pentru a stimula dezvoltarea abilităților motrice.

Creativitate

Experimentăm într-un mod liber și creativ pictura, desenul, lucrul manual cu materiale reciclabile și materiale din natură. Trăirea din timpul experimentării este mai importantă decât rezultatul propriu-zis. Bucuria și distracția de a face ceva sunt în prim-plan.

Experimentarea cu diferite materiale

Copiii au posibilitatea să experimenteze cu toate simțurile diferite materiale, de exemplu: cu orez sau mazăre, castane, frunze, plastelină, lipici, spumă de ras, cutii.

Muzica cu instrumente musicale

Creativitatea și bucuria pentru muzică sunt stimulate cu ajutorul cântecelor și a instrumentelor muzicale.

Coacem

Abilitățile motrice grosiere și fine ale copiilor sunt stimulate cu diferite ingrediente. Scopul acestor oferte este de a sprijini copiii într-o manieră adecvată dezvoltării lor și să experimenteze cu toate simțurile. Fiecare copil este invitat să se alăture activitatii de buna voie.

 

 

Joacă în aer liber

După ora 10:30 mergem împreună în curte, unde copiii au la dispoziție tobogane, schele de cățărat sau căsuțe, mașinuțe, mingi sau nisip, pentru a se juca. În plus, în zilele călduroase de vară oferim copiilor posibilitatea de a se juca și în piscină. În jurul orei 11:45 ne schimbăm și mergem împreună în sala de clasă. Copiii învață de asemenea să-și găsească singuri hainele și să se îmbrace singuri.

Masa de prânz

La ora 12:00 se servește masa de prânz. După urarea de poftă bună, se împarte mâncarea. Copiii învață să mănânce singuri, în mod civilizat, și rămân așezați până când au terminat cu toții. Fiecare copil mănâncă atât cât are poftă, este îndemnat să guste, dar nu este forțat. Când au terminat masa, copiii spun împreună o poezie de mulțumire și apoi copiii care pleacă acasă la ora 12:30 își iau rămas bun de la colegii lor.

Ora de somn

După masa de prânz, copiii care rămân în creșă până la ora 15:00 merg în camera de dormit, pentru a se odihni. Pentru a merge la culcare, copiii sunt pregătiți individual, astfel încât să fie cât mai relaxați. Fiecare copil are posibilitatea de a dormi cât dorește.

Gustare de după-amiază

După ce copiii se trezesc, li se oferă o gustare, de exemplu o prăjitură sau un fruct.

 

 

Program de joacă în aer liber, încheierea zilei

După gustare, copiii mai ies o dată la joacă în curte. Ziua la creșă trebuie să se încheie relaxat, copiii trebuie să aibă destul timp pentru a se despărți de părinți și pentru a se reîntâlni cu părinții.